Doba spletená...

Jak nastal začátek času poprázdninového, najednou začaly frčet copy. Praktické účesy nahradily nespoutané kreace léta. Také se nosí barvy, třeba fialové líznuté dorůžova. 

Opět a po přestávce vedou samozřejmě  ty francouzské, připletené k hlavě, pak i jejich různé obměny, kdy se zaplete asymetricky jen ofina se stužkou ke straně. Také příplety s bavlnkou a korálky se nosí.

Pak na ruský způsob, tedy dva symetrické masivní copy, na každé straně jeden. Všichni si pamatujeme na každoroční scénu z filmu, kdy Nastěnka s Marfušou ukazovaly copy, kdy qualitá nevěsty závisela kromě zejména opečené husy ještě na bohatých copech.

Za mého bujného mládí, kdy šlo na pořadu dne etno, se nosily spíše  rasty a pak také dredy, což bylo velmi krásné, ale hodně náročné na přípravu. Bylo potřeba spousta času a byl to zajímavý rituál. V dnešní automatické době to však zřejmě brzdí provoz.

A to mi připomnělo, jak tak chodím na poštu, že mi tuhle známý smutně říkal, by si byl zařídit živnost na betlémáře. A ejhle- kolonka betlémář nikde nesplňovala seznam povolání nebo zaměstnání, či jak se to dnes jmenuje. Paní at´hledala, jak hledala, v řádcích se žádný betlémář nevyskytoval a jako by tedy neexistoval. Skoro začal být na vážkách, zda on sám jestli je či není betlémář, když toto není nikde řádně zapsáno a zaevidováno... Pán říká: "Ale paní, já jsem z rodu betlémářů, můj otec, bratr, jeho otec, otce otec, ti všichni byli betlémáři a já chci být betlémářem také, jde vlastně jen o formalitu, když mne to už deset let živí..."

Až paní za přepážkou dostala spásný nápad, že by mohl být košíkářem! Vždytˇ splétat proutí je počínání docela příbuzné, kurzy tam koneckonců také mají v nabídce, a to že jde. Spleteni ze spleti nařízení skoro koktali. Známý krčil rameny a vedl si svoji. Nakonec, jeho přece živily spíše Vánoce než Velikonoce... Paní už značně zaskočená a netrpělivá mu počala nabízet truhláře neuměleckého i  uměleckého, houslaře, tesaře,...Zkrátka nejrůznější profese dřevem.

Krimi se zápletkou jak má být, případ neuzavřeli, betlémář zůstal navždy betlémářem jako otec, bratr, jejich otec, otce otec a basta fidli. A to jsem začala módou... 

    

Autor: Dita Jarošová | středa 13.9.2017 17:03 | karma článku: 11,18 | přečteno: 208x
  • Další články autora

Dita Jarošová

Mámagraf /fejeton

6.4.2024 v 20:12 | Karma: 11,25

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

27.3.2024 v 9:50 | Karma: 13,72

Dita Jarošová

Archa panenek...

2.3.2024 v 13:40 | Karma: 14,12

Dita Jarošová

Cucáci

20.2.2024 v 22:04 | Karma: 12,16