Ať vám prděj vejfuky!

3. 08. 2015 17:17:17
Ještě za hlubokého totáče rval můj brácha do vejfuků aut brambory. Domnívám se, že to bylo tím, že měl krásnou sbírku angličáků z Itálie a modely ze sbírky na ulicích jaksi nenacházel. Možná to dělal jen z klukovské kratochvíle.

Sbírku autíček shromažďoval dlouho, v každém balíku od příbuzných, na nějž jsme mimochodem čekali jako na vánoční nadílku, měl jeden nebo dva kousky a mne pak nutil, abych s ním vytvářela dálniční kolony a byla kaskadérkou aut na improvizované nakloněné rovině.

Mě kdovíjak výfuky nechytily, ale jednou mi jeden upadl cestou do práce, prý na nejkrásnější české přehradě, což není nyní až zas tak zajímavé, ale byl pryč a moje babeta cestou do světa chrčela taknějak víc nahlas, dokonce tak, že se chodci až otáčeli!

Na přísnou otcovu otázku: "A kde máš výfuk?!" jsem jen bezradně krčila rameny... Byl fuč! "No, prdělo to jaksi nestandardně!" Stačila jsem ještě nakonec,drze, poznamenat.

Nejstarší syn auta samozřejmě zbožňuje, zná automobilové značky, o kterých já nemám ani ponětí a potuchy, když byl menší, často mne lustroval otázkou: "Viděla jsi tu toyotu?!" No, přiznám se, že ne, buď jela nepovolenou rychlostí, tehdá ještě panovala šedesátka, nebo jsem si značku nestihla přečíst, kdyby napověděl alespoň barvou...

Vždy před spaním, když nám dával dobrou noc, tak pozdě a zcela netradičně: "Dobrou a ať vám prděj vejfuky!" Přál to koneckonců bezelstně i při jakýchkoliv narozeninových oslavách třeba i seniorům a miminkům.

Již povyrostl, ale jeho bráškové a bratranec jsou v témže kouzelném věku motoristů a bagrují, jezdí s traktory, auty různé provenience a vytvářejí kolony jako z partesů.

Předevčírem jsme jim popřáli :"Dobrou noc, a ať vám prděj vejfuky!". Včera pijeme kafe, debatujeme o běhu světa a dva nejmladší motoristé přiběhli s černými obličejíky. "Co jste dělali?!" Optal se nic zlého netuše otec a bratr v jedné osobě. "Chtěli jsme vědět, jak ti prděj vejfuky, tatínku!"

Rodina omdlévala smíchy, ještěže výfuky nebyly horké! Je zajímavé, co všechno může způsobit věta: "Dobrou noc, ať vám prděj vejfuky!" A vám přeji totéž...

Autor: Dita Jarošová | pondělí 3.8.2015 17:17 | karma článku: 17.00 | přečteno: 702x

Další články blogera

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma článku: 7.12 | Přečteno: 220 | Diskuse

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma článku: 11.28 | Přečteno: 310 | Diskuse

Dita Jarošová

Archa panenek...

Při rutinní selekci odpadků u kontajnerů mne jasksepatří zasáhly drsné záběry: vzhledem k povinnému sledování dětského pořadu Operace Jau mne šokoval pohled na otevřený kufr plný nahých tělíček panenek útlých těl, tak tenkých

2.3.2024 v 13:40 | Karma článku: 14.10 | Přečteno: 289 | Diskuse

Dita Jarošová

Cucáci

Vždycky jsem si říkala, jak se může poznat, když někdo se nachází ve věkovém období zvaném cucák. Kolem Valentýna mne však potkala zajímavá situace, od letoška jsem o hodně chytřejší, co se týče tohoto pozoruhodného označení...

20.2.2024 v 22:04 | Karma článku: 11.83 | Přečteno: 409 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 194 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.96 | Přečteno: 129 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 191 | Diskuse
Počet článků 560 Celková karma 10.64 Průměrná čtenost 386

Bloggerka, spisovatelka, autorka knihy Opravdickej mafián 2019, eseje: Jsem jedním z tónů všech písní Tvých. Jsem žena  tvůrčí a optimistická, jinak ještě pedagog, hudebník a rodič se smyslem pro humor... "Hudba je nejkrásnější jazyk" Jan Werich

"Jsem, kdo jsem... "https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Chtěla bych zde podpořit všeobecné vnímání života kol kolem a inspirovat svými nápady... Jak se zdá, tepe to tu celkem slušně!

http://www.ditka-pete.webnode.cz

https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...