Nebe mých hvězd...

Rozhodla jsem se napsat o kolektivu lidí, kteří mě nějak oslovili, inspirovali, potěšili. Určitě na ledaskoho zapomenu, tak mi to dyžtak připomeňte, kdybych jako někoho nechtěně opomněla. Když už ohlašovat, tak s gustem pozitivně!

Přiznávám, že nejsem člověk, kterého zajímá úplně všechno, jsem tudíž značně neuniverzální, například oblastí přírodních věd jsem profrčela přímo pendolínem, tenkrát se to smělo. Ale zase- kdybych chtěla, tak se do toho pustím horem pádem, no ne?

A tak jsem se v čase mohla seznámit se spisovateli a těmi zejména, jako Karel Poláček, Milan Kundera, Ota Pavel, Jules Verne zvaný žil, A.A. Milne, Bohumil Hrabal, E.T. ne mimozemštan ale Seton, Jarmila Loukotková, Levi Strause, Ludvík Vaculík, Josef Škvorecký, Pavel Kohout, Václav Havel, Jack Kerouac, Jan Werich, Jan Masaryk, TGM, Antoina de Saint,- Exupéry a to jsem četla nejen prince, Jan Patočka, Robin Cook, D. Defoe, Vlasta Burian, Irena Obermanová, Milena Jesenská, Michal Wievegh, Simona Monyová, Lion Feuchtwanger...

Pak jak tak ráda maluji, tak se mi zalíbily věci od Andy Varhola, Marca Chagalla, Toyen, Štyrského, Gaudího, Oty Janečka, Růženy Zátkové, El Greca, Francesco Goyi, Jan Saudek, Salvadora Dalího, Joana Miroa, Kandinského,...

Necítím se být tedy Husákovým děckem, obzvláště když jsme národem Komenského, Haranta z  Polžic Bezdružic a Pecky, Myslivečka, Dvořáka, Horákové Milady. Každé z těchto jmen je legenda, i když i naše mnohé defenestrace či popravy tu a tam nám také občas někoho odpářou.

No v hudbě bych se také dovolila vyřádit, protože ráda zpívám,  tak poslouchám Ninu Hagen, Suzy Quatro, Načevu, Radúzu, Evu  Olmerovou, Juditu Čeřovskou, Elu Fidgerald, Carmen Monarchu, Jarmilu Novotnou, Amy Winehouse, Renatu Fusco, Leonarda Cohena, Karla Zicha, Waldemara Matušku a jeho následovníky, Axla Rose, Janis Joplinovou, Jimiho Hendrixe i Jimiho Morissona, Franka Sinatru, Benny Goodmana, Luis Armstrongra, Davida Kolera, Roberta Kodyma, Jiřího Schelingera, ten měl špatnej konec a Dyky.

Každý by to měl dnes vytroubit, co ho ovlivňuje, i nežijící osobnosti, aby předal dál, kdo ho ovlivnil a co všechno ho obohatilo, ne? Tak mne ještě tedy vobohatil Miloš Forman, Michna z Otradovic, František Kupka, Delanay, Dalajláma, Ševčík, Svěrák I. i II, Jan Palach, Filip Crha, Margaret Tchatcher, Jára da Cimrman, Karel Kryl, Ti všichni prošli mými tykadly.. Ale dále nesmím zapomenout ani na všechny další tváře a jména...  

https://youtu.be/Y6IfIjRJtnQ   Zvonkoví lidé...

Autor: Dita Jarošová | pondělí 11.9.2017 9:52 | karma článku: 11,67 | přečteno: 197x
  • Další články autora

Dita Jarošová

Mámagraf /fejeton

6.4.2024 v 20:12 | Karma: 11,25

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

27.3.2024 v 9:50 | Karma: 13,72

Dita Jarošová

Archa panenek...

2.3.2024 v 13:40 | Karma: 14,12

Dita Jarošová

Cucáci

20.2.2024 v 22:04 | Karma: 12,16