"Do lodiček vodu..."

"Přes most šla jsem- do lodiček vodu nabrala si. Zpátky už jsem chytřejší!" Napsala bych haiku, kdybych to bývala uměla a kdybych to nevyhodnotila jako trapas dne. Ale co bych potom psala? 

A tak jsem statečně "pádlovala" až do města a těšila sama sebe, že voda nějak vsákne...

Uměle nastolená úzkost, která vede ke snaze "neudělat nějakou botu" však může až paralyzovat, vést k sociální fobii, a podobně. Také nám pak chybí jistota, nebo si to alespoň namlouváme, protože jistota není nikdy v ničem!

Ale vede nás k tomu pomyšlení: "Co si lidé pomyslí?" Tak například si můžeme myslet, že jim tím zpestříme denní shon, když vyvedeme, i když nechtěně, nějaký psí kousek. Takže se tím třeba poveselí.

"Trapčus, všude samý trapčus!" Používala hojně v období puberty spolužačka, odbarvená blodýnka Jarka. Třeba: "Holky, to je trapčus, potkala jsem Kořínka a von si mě vyfotil a holky, holky! Trapčus! Řekl: "Jarko, já tě mám dvakrát!" A tupírovala si přitom ofinu. Trapčus...

Takoví paparazziové jsou v podstatě takoví detektivové, či honiči trapčusů, co se jich netýkají. Ve skutečnosti by se to dalo označit jako jeden jejich monstrózní trapas, nebot´ zasvětit život běháním za  cizími trapasy, to se mi zdá jako extrémně trapná živnost..

Doma se mnou ovšem bydlí puberťák, který bere jako mimořádný trapas i to, když si má ráno vzít na sebe bundu! Podle jeho názoru by mělo každému, kdo právě v pubertě nedlí, být trestuhodně stydno až trapně! Kritizuje a stydí se za vše a každého, snad ho to přejde.

Ale mladší děti tuhle se zájmem koukaly na "zprávičky", kde ohlašovali, zřejmě se blížíme k okurkové sezonce, jak se trapasy nevyhýbají ani prezidentům. Hlavně však těm za over the oceanem... Prostě u někoho to je šírá bohatýrská duše, jiný to má už přidělený jako trapas.

Pročež doporučuji shlédnout zase jednou Charlie Chaplina a jeho hustě za sebou jdoucí ač němé, velkolepé řady trapasů! Puberťák u toho vydržel přes dvacet minut, jelikož toužil spatřit, jak někdo paroduje Hitlera.      

 

 

Autor: Dita Jarošová | sobota 15.4.2017 20:28 | karma článku: 12,77 | přečteno: 144x
  • Další články autora

Dita Jarošová

Mámagraf /fejeton

Takže jsem překročila určitou věkovou lajnu abych se poprvé vydala na preventivní prohlídku prsou. První potíž byla najít parkovací místo, nakonec jsme zaparkovaly na dvoře střední školy, kde studuje můj syn. Vzala jsem sebou mámu

6.4.2024 v 20:12 | Karma: 11,25 | Přečteno: 434x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma: 9,71 | Přečteno: 332x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma: 13,72 | Přečteno: 345x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Archa panenek...

Při rutinní selekci odpadků u kontajnerů mne jasksepatří zasáhly drsné záběry: vzhledem k povinnému sledování dětského pořadu Operace Jau mne šokoval pohled na otevřený kufr plný nahých tělíček panenek útlých těl, tak tenkých

2.3.2024 v 13:40 | Karma: 14,12 | Přečteno: 310x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Cucáci

Vždycky jsem si říkala, jak se může poznat, když někdo se nachází ve věkovém období zvaném cucák. Kolem Valentýna mne však potkala zajímavá situace, od letoška jsem o hodně chytřejší, co se týče tohoto pozoruhodného označení...

20.2.2024 v 22:04 | Karma: 12,16 | Přečteno: 422x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tuleja vzdal nominaci na ministra, připustil selhání. Fiala rozhodnutí vítá

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  15:20

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  15:17

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

Tramvaj srazila chlapce, který přebíhal přes ulici. Skončil v nemocnici

3. května 2024  15:03

Záchranáři převezli v pátek ráno do nemocnice šestiletého chlapce, kterého srazila v Plzni tramvaj....

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

  • Počet článků 561
  • Celková karma 12,19
  • Průměrná čtenost 386x
Bloggerka, spisovatelka, autorka knihy Opravdickej mafián 2019, eseje: Jsem jedním z tónů všech písní Tvých. Jsem žena  tvůrčí a optimistická, jinak ještě pedagog, hudebník a rodič se smyslem pro humor... "Hudba je nejkrásnější jazyk" Jan Werich

"Jsem, kdo jsem... "https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Chtěla bych zde podpořit všeobecné vnímání života kol kolem a inspirovat svými nápady... Jak se zdá, tepe to tu celkem slušně!

http://www.ditka-pete.webnode.cz

https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Seznam rubrik

Oblíbené články