Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pošťácké blues... /Fejeton

Pošta jako místo setkávání lidu v jedenadvacátém století plní stmelovací funkci, na poště lidé zapředávají hovor častěji než v Hornbachu anebo Kaufu. Taknějak tam absentují rozptylující elementy typu zboží a nabídek.

Mám poštu v oblibě, proto jí využívám často: Posílám dopisy obyčejné, úřední, i s balíky, v kterých posílám knihy tam také vystojím měsíčně dokonce několik důlků.

Proto jsem ve čtvrtek, hned po návštěvě dětského střediska s očkováním proti již dnes vzácné dětské nemoci  vyrazila poslat dopis úřední. V 16 hodin jsem tak stanula na prahu pošty a brala za kliku, vzorně a s napařeným respirátorem příslušné třídy, připravena dodržovat odstup diskrétní i požadovaný panický rozestup od potencionálně nakažených zákazníků pošty, naladěna na vytváření důlku.

Marně jsem lomcovala klikou, pošta mi své útroby neposkytla. Zadívala jsem se na druhý chodník, kde v místech, kde kdysi stávala synagoga, postávala fronta na zmrzlinu, zhruba padesát metrů dlouhá. Dobrůtku točenou si podle mne dnes dychtil koupit každý, koho jako mne zklamala pošta. Výjev připomínal osmdesátá léta dvacátého století, kdy občané postávali před Tuzexem. 

Napřímila jsem se na chvíli a omluvila v duchu poštu s tím, že jsem asi neuchopila správně otevírací dobu instituce. Chybu jsem hledala na své straně. Protože na dveřích nebyla žádná cedule, což jsem hned za tepla na okolních vstupech dveřích ohledávala, usoudila jsem, že jsem zde pro dnešek zkrátka pozdě.

"Ceduli jistě nedali, protože kvůli dešti by musela být zatavená ve folii a to je lesklý povrch, čili jak by každý příchozí na ní hmátl, tak by se mohl nehezky nakazit čínomorem." Jsem si řekla ještě sama pro sebe a uspokojena vysvětlením šla do auta. Pravda, parkoviště u pošty bylo podivně prázdné ale jak se nakonec ukázalo, zas taková výhra to nebyla...  

Další den jsem již na poštu neměla čas jet, a tak jsem tiskopis vložila do obálky, opatřila těžce sehnanou známkou na dopisy /matka mi sdělila, že občas ani známku v trafice nemají/ jsem letter vložila do žaludku nejbližší sběrné schránky s uvedeným sběrem dopisů ve 12 hodin každý den. 

Víkend proběhl v dobré pohodě a pondělí o půl deváté ráno mi zazvonil telefon. Dopis nedorazil do cíle B, což způsobilo, že mi ze školy posílají téměř dospělého syna, který nemá příslušné potvrzení, že může studovat. Na mé námitky nic nedbali.

Horečně jsem zapřemýšlela, zda nemohu příslušný dokument pořídit znovu, což by znamenalo jet do nemocnice v jiném kraji ve vzdáleném městě, kde bych stála ve frontě s nejistým výsledkem.

Sedla jsem k PC a zjistila, že úřad poštovní ve městě je dnes opět zavřený, a to bez udání důvodu. Zbledla jsem, nebotˇ pošta je jedinou svého druhu v patnáctitisícovém městě, po nedávném sčítání lidu jistě ještě o něco lidnatějším, protože v dobách morových jak známo lid z velkoměst stěhuje se na venkov.

"Žiji na venkově!" Blesklo mi totiž hlavou. Kde není žádná pošta, tak je jistě již venkov...

Rozhodla jsem se najít příslušný telefon na krajské poště a optat se, co že se na té naší poště děje. Zde jsem ovšem narazila na fakt, že nejméně deset oddělení Hradce Králové rovněž má dnes, to jest v pondělí, v jasný úřední den, výluku, tedy zavřeno. Že by obživli Čapkovi skřítci? 

Syn mi telefon složil. Zato mi zavolali z ředitelství školy, že bez tiskopisu ho tam vůbec nechtějí. Zpanikařila jsem, nebotˇ jsem si onen dokument ani neoskenovala a ten nyní se nachází ve schránce v tak od civilizace vzdálené kolonii, totiž 100 metrů za opicemi pod místní Zoologickou zahradou.

Ve chvílích, kdy jsem ze zoufalství už už bojovala s představou, že dnes v noci vyloupím onu schránku o můj dopis a přemítala, jaké že náčiní k tomu použiji, mi zavolal učitel, že mu volali z ředitelství a že dopis přišel s poštou. Zaradovala jsem se.

Pošta funguje, ale distančně!   

Autor: Dita Jarošová | úterý 4.5.2021 17:20 | karma článku: 10,13 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Dita Jarošová

Mámagraf /fejeton

Takže jsem překročila určitou věkovou lajnu abych se poprvé vydala na preventivní prohlídku prsou. První potíž byla najít parkovací místo, nakonec jsme zaparkovaly na dvoře střední školy, kde studuje můj syn. Vzala jsem sebou mámu

6.4.2024 v 20:12 | Karma: 11,25 | Přečteno: 433x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma: 9,71 | Přečteno: 331x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma: 13,72 | Přečteno: 345x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Archa panenek...

Při rutinní selekci odpadků u kontajnerů mne jasksepatří zasáhly drsné záběry: vzhledem k povinnému sledování dětského pořadu Operace Jau mne šokoval pohled na otevřený kufr plný nahých tělíček panenek útlých těl, tak tenkých

2.3.2024 v 13:40 | Karma: 14,12 | Přečteno: 310x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Cucáci

Vždycky jsem si říkala, jak se může poznat, když někdo se nachází ve věkovém období zvaném cucák. Kolem Valentýna mne však potkala zajímavá situace, od letoška jsem o hodně chytřejší, co se týče tohoto pozoruhodného označení...

20.2.2024 v 22:04 | Karma: 12,16 | Přečteno: 422x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Chceme osvobodit Haiti, říká šéf gangu. Je na seznamu nejhledanějších lidí FBI

30. dubna 2024  20:16

Stíhá jej haitská policie, je na seznamu deseti nejhledanějších lidí americké FBI a OSN na něj...

Hackeři nabourali web běloruské KGB. Zveřejnili udání a nabídky, i z Česka

30. dubna 2024  20:16

Hackeři sympatizující s opozicí proti autoritářskému režimu běloruského prezidenta Alexandra...

Antivax fanatik rozhodne. Kennedy je klíčem k volbám, uškodit může všem

30. dubna 2024

Premium Robert F. Kennedy Jr. je přehlíženým kandidátem v boji o Bílý dům. Syn někdejšího senátora a...

I na čarodějnice padaly rekordy. Nejtepleji bylo severně od Prahy

30. dubna 2024  18:41,  aktualizováno  19:46

V poslední den měsíce dubna se na řadě míst koná tradiční pálení čarodějnic. Středočeský kraj však...

  • Počet článků 561
  • Celková karma 12,19
  • Průměrná čtenost 386x
Bloggerka, spisovatelka, autorka knihy Opravdickej mafián 2019, eseje: Jsem jedním z tónů všech písní Tvých. Jsem žena  tvůrčí a optimistická, jinak ještě pedagog, hudebník a rodič se smyslem pro humor... "Hudba je nejkrásnější jazyk" Jan Werich

"Jsem, kdo jsem... "https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Chtěla bych zde podpořit všeobecné vnímání života kol kolem a inspirovat svými nápady... Jak se zdá, tepe to tu celkem slušně!

http://www.ditka-pete.webnode.cz

https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Seznam rubrik

Oblíbené články