Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rybízovka...

Léto nám vaří ovocné koktejly, teď rybíz a maliny, předtím zase jahody. Okurková sezona zaplať pánbůh v plném proudu, skončil fest v malém Rusku a už můžeme poklidně zavařovat bez vyrušení. 

Dneska už to šlo, trhala jsem na maliny abych nakonec skončila u rybízu. Protože mi došla nádoby, poslala jsem předškolního synovce pro další nádobí.

Přinesl mi tedy půllitrový hrnek, ten jsem však vmžiku naplnila a žádala ho obratem o další. Přinesl od babičky z chalupy čtvrtlitrový, poté šestidecku a nosil mi na zahrádku jak se mi zdálo čím dál tím menší nádobí. Dala jsem mu šneka. Slyšela jsem hlasy, babička se zapovídala u cigárka se sousedy a malý hošík mi nosil rychleji a rychleji menší a menší objemy nádob a až když nakonec přinesl cosi nerezové málem velikosti náprstku, už jsem trochu vybouchla, jestli náhodou nemáme v kuchyni náhodou plno velkého nádobí.

Začaly se dít věci: za svépomoci svého bratrance mého synka přitáhli pod červeně kuličkové keře objemné kastroly, mísy, kyblíky, plastové jídlonosiče mě téměř až pod nos. Babička se v té samé době  podivila, že nemá v čem vařit.  

To již však bylo takové vedro, že jsem byla nucena nádobí přeskočit a jít se zchladit do bazénu. U chalupy byly vyrovnány hrnečky plné malin a rybízu, jako kdyby třída dětí přišla z paseky, mezi tím si lezl šnek.

Dozvuky kulturního zpravodajství v podobě živé reportáže paní Paní Peterkové mne navíc komicky úplně dorazily, ji sice asi odtáhli, ale... Spojky si někdy zkrátka žijí svým vlastním životem.

Nepodceňujme malé děti: poradí si se vším i v těžkých chvilkách opravdu svérázným způsobem, sestaví souhvězdí z piškotu anebo odstěhují půlku kuchyně, když je toho zrovna zapotřebí. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dita Jarošová | středa 12.7.2023 14:04 | karma článku: 9,10 | přečteno: 272x
  • Další články autora

Dita Jarošová

Mámagraf /fejeton

Takže jsem překročila určitou věkovou lajnu abych se poprvé vydala na preventivní prohlídku prsou. První potíž byla najít parkovací místo, nakonec jsme zaparkovaly na dvoře střední školy, kde studuje můj syn. Vzala jsem sebou mámu

6.4.2024 v 20:12 | Karma: 11,25 | Přečteno: 434x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma: 9,71 | Přečteno: 334x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma: 13,72 | Přečteno: 346x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Archa panenek...

Při rutinní selekci odpadků u kontajnerů mne jasksepatří zasáhly drsné záběry: vzhledem k povinnému sledování dětského pořadu Operace Jau mne šokoval pohled na otevřený kufr plný nahých tělíček panenek útlých těl, tak tenkých

2.3.2024 v 13:40 | Karma: 14,12 | Přečteno: 310x | Diskuse| Kultura

Dita Jarošová

Cucáci

Vždycky jsem si říkala, jak se může poznat, když někdo se nachází ve věkovém období zvaném cucák. Kolem Valentýna mne však potkala zajímavá situace, od letoška jsem o hodně chytřejší, co se týče tohoto pozoruhodného označení...

20.2.2024 v 22:04 | Karma: 12,16 | Přečteno: 422x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Babiš už skoro dvě hodiny brzdí svým projevem jednání o korespondenční volbě

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  12:54

Přímý přenos Na mimořádné schůzi se poslanci vrátili k návrhu koalice na zavedení možnosti korespondenční volby...

Kdyby se tolik neotálelo s pomocí, byla by Ukrajina na tom líp, naznačil Pavel

9. května 2024  12:47

Kdyby pomoc Západu Ukrajině přišla dříve, mohla se situace na ukrajinské frontě vyvinout jinak,...

O víkendu by v Česku znovu mohla být vidět polární záře. Podmínky budou ideální

9. května 2024  12:33

O víkendu by v Česku opět mohla být vidět polární záře. Důvodem je mimořádně eruptivní aktivita...

Dvoumetrový Barron Trump koketuje s politikou, bude na sjezdu republikánů

9. května 2024  12:33

Nejmladší syn Donalda Trumpa Barron už za pár měsíců vstoupí do vysoké politiky. Bude součástí...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 561
  • Celková karma 12,19
  • Průměrná čtenost 386x
Bloggerka, spisovatelka, autorka knihy Opravdickej mafián 2019, eseje: Jsem jedním z tónů všech písní Tvých. Jsem žena  tvůrčí a optimistická, jinak ještě pedagog, hudebník a rodič se smyslem pro humor... "Hudba je nejkrásnější jazyk" Jan Werich

"Jsem, kdo jsem... "https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Chtěla bych zde podpořit všeobecné vnímání života kol kolem a inspirovat svými nápady... Jak se zdá, tepe to tu celkem slušně!

http://www.ditka-pete.webnode.cz

https://uloz.to/file/snlsnxnUdh7g/dj-eseje-pdf

 

Seznam rubrik

Oblíbené články